Płatności BLIK

BLIK to wygodny i bezpieczny system płatności mobilnych dostępny w aplikacji mobilnej BSBrodnica.

Dzięki niemu wygodnie i bezpiecznie wykonasz przelew na telefon, zapłacisz za zakupy w internecie i sklepach stacjonarnych, a także wypłacisz pieniądze z bankomatów.

Zobacz aplikację BSBrodnica

 



Szybko i prosto

Płatności BLIK są oparte o jednorazowy, 6-cyfrowy kod, który znajdziesz w  swojej aplikacji.

Kod jest ważny 2 minuty. Po upływie tego czasu, możesz wygenerować nowy. Kodu używasz, by rozpocząć swoją płatność.


Do płatności BLIKIEM nie potrzebujesz karty płatniczej ani portfela. Wystarczy...

Punktory_15x15_green.png

Aplikacja mobilna BSBrodnica

Punktory_15x15_green.png

Telefon z systemem Android lub iOS.

Punktory_15x15_green.png

Dostęp do internetu

 

Aktualnie dostępne funkcje


Icon_Platnosciwsklepie.png

Przelew Blik na telefon

Wykonuj szybkie przelewy używając numeru telefonu odbiorcy

Icon_Platnosciwsklepie.png

Płatności w sklepie

W sklepach stacjonarnych wpisujesz kod BLIK na terminalu i potwierdzasz w aplikacji. Nie potrzebujesz portfela.

Icon_Zakupy w internecie.png

Zakupy i usługi w internecie

W sklepach internetowych wpisujesz kod BLIK na formularzu płatności i potwierdzasz w aplikacji. Nie potrzebujesz przepisywać haseł SMS lub podawać danych karty płatniczej.

Icon_Wyplatyzbankomatu.png

Wypłaty z bankomatu

Wybierasz opcję wypłaty BLIK. Nie potrzebujesz karty płatniczej – wystarczy aplikacja bankowa do potwierdzenia transakcji



Jak zacząć korzystać

IkonyKrokowe_140x140_1.png

Otwórz aplikację. następnie kliknij [Kod Blik], następnie [Włącz BLIKA] i zaloguj się.

IkonyKrokowe_140x140_2.png

Pojawi się ekran aktywacji Blika naciśnij [ Włącz BLIK ] oraz ustaw rachunek do obciążenia.

IkonyKrokowe_140x140_3.png

BLIK został włączony


Jak włączyć odbieranie przelewów Blik na telefon?

IkonyKrokowe_140x140_1.png

Zaloguj się do aplikacji mobilnej, wybierz na dole ekranu opcję [Więcej], a następnie [Ustawienia]

IkonyKrokowe_140x140_2.png

W kolejnym kroku kliknij [Ustawienia Blik]. Dalej zaznacz opcję [Odbieraj przelewy BLIKIEM].

IkonyKrokowe_140x140_3.png

Zaznacz opcję [Chcę odbierać przelewy Blik] i zaakceptuj dyspozycję przepisując otrzymany kod SMS. Na koniec naciśnij klawisz [Potwierdź].



Jak używać BLIKA ?

 

  1. zaloguj się do aplikacji mobilnej
  2. wybierz opcję [Blik] na dole ekranu
  3. następnie [PRZELEW NA TELEFON]
  4. wypłenij formularz przelewu w tym:
    • nr telefonu odbiorcy (można wybrać go z książki adresowej)
    • kwotę
    • tytuł przelewu
  5. zaakceptuj przelew

 

  1. W aplikacji mobilnej BSBrodnica wygeneruj kod BLIK klikając na ikonę BLIK.
  2. Wpisz 6-cyfrowy kod BLIK na stronie płatności w sklepie internetowym.
  3. Potwierdź płatność w aplikacji mobilnej na telefonie.

 

  1. Poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić BLIKIEM.
  2. W aplikacji mobilnej BSBrodnica wygeneruj kod BLIK.
  3. Wpisz 6-cyfrowy kod BLIK na klawiaturze terminala płatniczego przy kasie.
  4. Potwierdź płatność w aplikacji mobilnej na telefonie.

 

  1. Na ekranie bankomatu wybierz BLIK jako sposób wypłaty gotówki.
  2. W aplikacji mobilnej BSBrodnica wygeneruj kod BLIK.
  3. Wpisz wygenerowany kod BLIK na klawiaturze bankomatu.
  4. Potwierdź płatność w aplikacji mobilnej na telefonie.



Więcej informacji na stronie: https://blik.com/pierwsze-kroki-z-blikiem


Bezpieczeństwo

Usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja mobilna posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń:

 

Punktory_15x15_green.png  Zalogowanie się do aplikacji mobilnej wymaga biometrii lub podania kod PIN

Punktory_15x15_green.png Transakcje dokonywane kodem BLIK zawsze wymagają potwierdzenia - przyciskiem „Akceptuj” oraz kodem PIN

Punktory_15x15_green.png Transakcje BLIK posiadają maksymalny limit jednorazowy oraz dzienny

Punktory_15x15_green.png W trakcie realizacji transakcji podajesz tylko 6-cyfrowy kod, nikt nie pozna Twojego identyfikatora lub numeru karty

 


 

Pytania i odpowiedzi

Usługa dostępna jest dla klientów instytucjonalnych posiadających aplikację mobilną z wyłączeniem rachunków wymagających autoryzacji transakcji przez więcej niż jedną osobę. W przypadku rachunków wspólnych, aktywną usługę BLIK może mieć tylko jeden posiadacz rachunku. Aplikacja jest dostępna do pobrania ze sklepu App Store, Google Play i AppGalery.

Bank nie pobiera opłat za usługę BLIK, ale może być pobierana opłata za transfer danych przez operatora sieci komórkowej.

BLIKIEM możesz płacić w internecie, sklepach stacjonarnych oraz punktach usługowych. Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką z logo BLIK.

BLIK działa na smartfonach z systemami mobilnymi Android (wersja 6 lub nowsza) oraz iOS (wersja 11 lub nowsza). Do korzystania z BLIKA niezbędne jest też połączenie z internetem.

Domyślnie limit na transakcje BLIKIEM wynosi 1000zł i jest uzależniony od limitu kwotowego na operacje aplikacją mobilna, kóry też wynosi 1000zł.

Maksymalny limit na transkacje BLIKIEM może wynosić 3000zł, pod warunkiem zwiększenia limitu operacji aplikacją mobilną.

Zmiana limitów jest dostępna w systemie SBI, menu USTAWIENIA.

 

  • Nikomu nie podawaj kodu BLIK
  • Sprawdzaj szczegóły transakcji zanim ją zaakceptujesz w aplikacji mobilnej
  • Uważaj na oszustów wyłudzających kody BLIK na portalach społecznościowych
  • Chroń dostęp do telefonu, na którym masz aplikację mobilną
  • Zawsze wylogowuj się z aplikacji mobilnej, gdy skończysz z niej korzystać
  • Na bieżąco aktualizuj oprogramowanie urządzenia oraz aplikacje bankowe
  • W razie potrzeby możesz wyłączyć BLIKA w aplikacji mobilnej lub zablokować dostęp do niej.